Grace Jones és Jean-Paul Goude 1978-ban találkozott egymással, mely végül egy nagylemezt és egy videót eredményezett. A mindenk által ismert ikonikus fotó először 1978-ban a New York magazinban jelent meg, majd Jones 1985-ben kiadott Island Life című albumán is ezt a képet használta fel, mely - bármennyire is úgy tűnik - nem egy klasszikus fotó, hanem egy több képből álló fotómontázs. A képet Goude “Nigger Arabesque”-nek nevezte el. Az arabeszk egy egy testtartás, miszerint az egyik lábon felvett egy testhelyzet, és a másik láb 90 fokra emelkedik hátrafelé; az álló lábnak megfelelő kar előre, a másik kar hátra nyúlik. Mivel Jones képtelen volt erre a pózra, ezért Goude a színésznőt minden lehetséges szögből fotózva - számítógép nélkül, a sötétkamrában - hozta létre az ikonikus fotót, mellyel tökéletes illúziót alkotott.

Fotó: Jean-Paul Goude: Grace Jones, 1978

A világ legdrágább manipulált fotója egyben a világ legdrágább fotója is. Andreas Gursky 1999-ben készült színes fotója köztudottan digitálisan módosított. A Rajna partján 1999-ben készült fotót digitális utómunkának vetette alá, (többek között a képen látható épületeket is "eltüntette"), ám úgy tűnik ez nem nagyon érdekelte a vásárlót, ugyanis a plexire kasírozott, a művész által szignózott, több mint három és fél méter széles műalkotásért 4.338.500 dollárt, majdnem egymilliárd forintot fizettek.

Fotó: Andreas Gursky: Rhein II., 1999

Forrás: fotoapparat.hu; maimanohaz.blog.hu